NOVINKY

Barmani, opäť sa hľadá ten najlepší z vás!

Súťaž World Class Competition Slovakia veľkolepo vstúpila už do svojho 10. ročníka

Za desaťročie úspešnej a pestrej existencie najprestížnejšej barmanskej súťaže u nás sa skratka WCL stala rešpektovaným pojmom. Dôkazom, že barová scéna na Slovensku drží krok so svetom a že sa tu rodia stále nové talenty, ktoré si chcú siahnuť na tie najvyššie méty...

Tí najodvážnejší, ktorí sa odhodlali tento rok vyskúšať si, aké to je zmerať si sily s konkurenciou z celého Slovenska a bojovať o titul najlepšieho domáceho barmana sa stretli  23. januára na  slávnostnom WCL Launch v bratislavskom Old Fashioned. Noblesné priestory baru s nádychom starých dobrých časov tých najkvalitnejších gentlemanských klubov privítali slávnostných hostí po dlhom čase, v rámci ktorého si Old Fashioned doprial dôkladný „refresh“ svojho vzhľadu. A stálo to za to!

Každý detail v bare podčiarkoval atmosféru večera, s ktorým odštartovala séria atraktívnych podujatí, stretnutí, priateľských, ale aj dramatických súťaží. Na ich konci bude na jar známy víťaz slovenského kola WCL, ktorý pocestuje na celosvetové finále do Sao Paulo v Brazílii ochutnať, aké to je ocitnúť sa uprostred crème de la crème barovej smotánky a dokázať, že aj slovenský bartending má svetu čo povedať.

Medzi 25 statočnými aj štyri dámy

Zatiaľ je na štartovej čiare s rovnakými šancami a očakávaniami 25 barmanských nádejí z celého Slovenska, ochotných pobiť sa o titul. Na slávnostnom večeri ich privítal za usporiadateľa ITALMARKET SLOVAKIA, a.s. brand manažér Lukáš Gašparík. Ten nezabudol vyzdvihnúť potešujúci fakt, že medzi súťažiacich sa odvážne postavili aj štyri mladé dámy, ktoré sú odhodlané svetu ukázať, že tým vedia tiež poriadne zatriasť!

Okrem vysvetlenia kritérií a priebehu celej súťaže spomenul tiež to, čomu sa dnes nevyhne už žiadny mladý barman, ak chce dať o sebe a svojej práci adekvátne vedieť celému svetu: Fenomén sociálnych sietí, ktoré sa stávajú stále pevnejšou súčasťou prezentácie aj takých oblastí, akou je bartending.

Z pol milióna zúčastnených vzišli aj dvaja Slováci

Po ňom si vzal už slovo historický prvý víťaz slovenského world classu , dnes – ambasádor a ikona značky WCL Tony Velich, ktorý sa neprestáva snažiť posúvať hranice majstrovstva za barovým pultom a celkového odkazu bartendingu. Svojím nadšením a snívaním vo veľkom chce „nakaziť“ aj svojich nasledovníkov.

Na slávnostnom otvorení Tony hosťom pripomenul obdivuhodné štatistiky, ktoré už história tejto súťaže vo svete aj u nás stihla napísať. Podľa reči čísiel sa do WCL celosvetovo zapojilo už 500 000 barmanov (!), pričom z trinástich globálnych víťazov boli až dvaja slovenskej národnosti – Erik Lörincz a za minulý rok Adrián Michalčík. Tony vyzval finalistov, aby sa súčasťou tejto histórie pokúsili stať aj oni.

Aké to je, stáť na doskách, ktoré znamenajú barový svet, spomenul vo svojom príhovore Maťo Župina  - náš posledný, najčerstvejší víťaz WCL z minulého roku. Zrekapituloval svoju dobrodružnú cestu od odhodlania prihlásiť sa cez všetky kolá a atraktívne výzvy až po mega finále v Sydney, kde mal tú česť reprezentovať nás. Za všetky obrovské skúsenosti, obete, výhry aj straty, ktoré mu účasť vo WCL dala vyzdvihol jednu zásadu, ktorú si do života vzal: „Nie je dôležité zvíťaziť, dôležité je byť zapamätateľný!“ Teda nájsť svoj štýl, svoju cestu, ukázať svetu svoje odhodlanie a vôľu posunúť svoje limity až k nemožnému.

Zábavná a praktická časť večera v Old Fashioned prišla s Gabrielom Farkašom z Antique American Baru, ktorý hosťom porozprával o práci s nenahraditeľnou ingredienciou za barom – ľadom. Následne sa k slovu dostali aj samotní súťažiaci, ktorí mali možnosť vyskúšať si prácu s obrovským blokom ľadu a pripraviť s ním Martini drink, čo bola téma slávnostného večera.

Do Bohémy, alebo out of the box! 

A to ešte hostia netušili, že tie pravé zážitky na nich ešte len čakajú! Na druhú časť sa presunuli o pár ulíc ďalej do Manifest Bohéma – tých pravých priestorov, kde mohla skvele vyniknúť idea značky WCL: „Think out of the box!“ Opusti zaužívané konvenčné vzorce myslenia, odváž sa zapojiť svoju kreativitu a osobnosť a zbav sa predsudkov!

Napríklad predsudkov o tom, že v priestoroch, vyzdobených originálnymi graffiti, kde zväčša znie rap či hip-hop by sa nemohli podávať elegantné drinky v luxusnom štýle z tých najlepších svetových značiek. Naopak, welcome drink 50/50 Martini skvele zapadol do atmosféry Bohémy a sprevádzal originálnu tanečnú show chalanov z BKP. Po troche kultúry si opäť vzal slovo Tony Velich so svojou témou Tanqueray No.Ten : Martini Artisianship, plnou zaujímavých informácií o tomto prémiovom gine a koktaile.

Pravý relax a zábava prišla opäť s tanečníkmi z BKP, ktorí tento raz vyzvali na parket aj samotných finalistov. Pod názvom „Showmanship“ prezentovali zaujímavé pohybové cvičenie, ktoré slúži na to, ako dosiahnuť uvoľnenie pred veľkým dôležitým publikom. Teda presne ten druh umenia, ktorý budú v nasledujúcich mesiacoch potrebovať aj naši mladí finalisti, aby v rámci slovenských kôl a víťaz aj pred celým svetom dokázal predviesť to najlepšie, čo v nich je.

Príjemný hromadný tanečný relax na parkete trval takmer pol hodinu. Finalisti aj hostia sa skvele bavili a vychutnávali jedinečné okamihy štartu tejto veľkej udalosti, ktorá sa niesla v znamení majstrovských detailov a elegancie, ale aj priateľskej atmosféry a dôrazu na zážitok. Za barom, v pohári a v živote ako takom. Už teraz gratulujeme všetkým 25 finalistom 10. ročníka WCL Slovakia, že sa odhodlali pustiť sa do jedného z najväčších zážitkov na ich pracovnej aj osobnej ceste – dať zo seba to najlepšie a pokúsiť sa dostať do svetovej elity.

Veľa zdaru, odvahy a originality do ďalšieho súťaženia!

Nezmeškajte žiadnu novinku

Prihláste sa k odberu našich noviniek.